Cytaty autorów na literę D - Peter Drucker

Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie.

Gdy kiedykolwiek dochodzi do jakiegoś osiągnięcia, jest to dziełem – jak się przekonałem – monomaniaka opanowanego obsesją misji.

Integralność intelektualna to zdolność widzenia świata takim, jakim on jest, a nie takim, jakim chcecie, żeby był.

Przywództwo jest przereklamowane. Mieliśmy trzech wielkich przywódców w tym wieku – Hitlera, Stalina i Mao.

Z całą pewnością sześć tysięcy lat temu człowiek, który kierował budową piramidy Cheopsa, wiedział więcej od współczesnego dyrektora.

Dajcie ludziom swobodę działania, a zaskoczą was swoją pomysłowością.

Jedynym celem biznesu jest stworzenie klienta.

Plany to tylko dobre chęci, chyba że natychmiast przekształcają się w ciężką pracę.

Zawsze będzie tak, że ktoś stwierdzi, że musi coś sprzedać. Celem marketingu jest sprzedawanie niepotrzebnych rzeczy. Zadaniem marketingu jest poznanie i zrozumienie klienta, jak również zorientowanie się, czy produkt lub usługa odpowiadają jemu i same się sprzedają.

Zysk nie jest wyjaśnieniem, przyczyną czy racjonalną przesłanką zachowań i decyzji biznesowych, lecz raczej testem ich zasadności.

Żaden inny obszar nie stwarza tak wspaniałych szans na uwieńczoną sukcesem innowację niż nieoczekiwany sukces.